Mera Österlen

Att ta en kvällspromenad mellan Baskemölla och Vik är något jag absolut vill rekommendera alla som är i trakterna. Äpplekusten skriver följande om den lilla turen som tar cirka en och en halv timme fram och tillbaks:

"Den korta vägsträckan mellan Baskemölla och Vik är en oansenlig sträcka riksväg i Sverige. Om du istället går sträckan till fots längs havet avslöjar sig en av Äppelkustens hemligheter. Strax norr om Baskemölla finner du en isolerad plats - i väster skyddad av höga branter och i öster av havet. Plötsligt vet du inte längre vad klockan är. Och känner du efter så vet du inte säkert om du är kvar i Sverige..."





Peter Öhmans konstverk Kärleksbron vid Lillevik.








I södra Vik letade vi förgäves efter Prästens badkar. Hade vi vetat att lokalbefolkningen kallar den Rosenstenen hade det kanske varit lättare.

Jätteskuggan på jakt efter "badkaret"


Inte badkaret heller.


En liten Ystadkatt.






På vägen från Skåne åkte vi förbi Blåherremölla för lite fika men det var stängt så vi fick stå ut med kaffesuget ända tills Båstad.


I Båstad landade vi på Solbackens Wåffelbruk.


Bara att välja sin egen terrass och invänta kaffe med våffla.



Foto : Anna-Karin Sten


Kommentarer
Postat av: Åse - Interiörguiden

Åter igen, vilka fantastiska bilder du har tagit! Du är riktigt duktig.

2010-07-26 @ 20:01:30
URL: http://interiorguiden.blogspot.com/
Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

Vilka underbara sommarbilder av en underbar del av Sverige.

2010-07-27 @ 00:20:36
URL: http://houseofjammi.blogg.se/index.html
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Uuunderbaaara foton! Visst e Österlen vackert, lika vackert som Bohusläns skärgård va :)



Jag gillade det översta fotot och det vänstra med de lila blommorna i solnedgången jättemycket!



Massor av kramar!

2010-07-28 @ 19:57:15
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: Proforma

Härliga foton, det första är ju som en tavla! Solbacken såg jag när vi åkte till Design House Stockholm... fast vi fikade på favoritstället på andra sidan Hallandsåsen, som du kan läsa om hos mig.

2010-08-02 @ 00:23:30
URL: http://proforma.blogg.se/

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0