Favoriter 2010

Liksom 2008 och 2009 så summerar jag nu mina tio favoritbilder från året som gått. Det här året har varit det hittills mest produktiva året så urvalet har varit större och bredare än någonsin. Har du själv lust att hänga på idén så skriv gärna en kommentar om det, så länkar jag dina favoriter här i inlägget.

Här hittar ni LeiaMias och Solveigs fotoår.

Theo, stolt i sitt första alldeles egna rum nu i våras.


De tre okända tjejerna som njuter i lugnet och kvällsolen bland den helt överdådiga blomsterprakten i Botaniska Trädgården. Det är också blomprakten som är i fokus på bilden.
 

Jag fuskar lite och väljer en diptyk från seglatsen i Turkiet. Familjen i Genovese bay blev nog ganska förundrade när jag började fota deras gamla rostiga och avskavda bänk.  


Iris med kvällsolen som bryter igenom. Min absoluta favoritblombild från hela 2010 och jag som inte ens gillar lila något vidare :-)
 

De nyfikna hästarna på Backåkra. Rent tekniskt inte alls lyckat på grund av mitt-på-dagen solen med kraftiga skuggor och det av solen brända gräset, eller kanske just därför ;-) Jag gillar hur som helst uttrycket och vinkeln och inga störande stängsel fanns att behöva ta hänsyn till under fotningen vilket underlättade mycket.


Stockholm, en stad jag har väldigt lite erfarenhet av att fotografera i, men just här blev jag nöjd med både färger, molnens form och linjerna i stort. Även mulna dagar har sin charm. 
 

Mitt allra första bröllop ur fotosynpunkt (jag hoppas på fler). Det här blev en av favoriterna bland bilderna från Isabelles och Martins fina bröllop. Jag skulle gissa att bruden själv tycker att hon skrattar lite för stort här, men jag tycker bara det är härligt, ärligt och hjärtligt.


Bilden från Kvarnfallet blev det absolut första mörkerfotot med Canonkameran, eller nåja från den första mörkerserien i allafall. Fullt med folk under kulturnatta på en konstant gungande och vibrerande träbro med 13 sekunders exponering. Hur detta foto ändå blev skarpt det är jag fortfarande förundrad över.
 

Vid Färjenäsparkens invigning körde den gamla Färjan 4 skytteltrafik över älven. Jag såg först efteråt att jag valt helt fel exponering för tillfället, men det visade sig senare i RAW-verktyget att det var just denna misslyckade bild som blivit bäst i slutändan.


Ytterligare en bild som igentligen rent tekniskt är helt förkastlig då den fräter ut ordentligt borta vid horisonten. Men jag tycker ändå om den, be mig inte förklara varför.

Foto : A-K Sten


Kommentarer
Postat av: Åse - Interiörguiden

Vilka fantastiska bilder! Jag ser fram emot att se dina bilder även nästa år, Gott Nytt År!

2010-12-31 @ 09:21:27
URL: http://www.interiorguiden.se
Postat av: Åsas form[aliteter]

Härliga bilder!

Hoppas att du får ett 2011 med många nya "Kodak-moments". Gott Nytt År!

2010-12-31 @ 11:52:36
URL: http://www.heurling.com/blog
Postat av: Karin A

Kul att se dina bilder! :) Gillar verkligen bilden från Kvardammen (blir sugen på att åka dit att fota snarast). Lycka till ikväll med fyrverkeri-fotograferingen!



Gott nytt år!

Karin

2010-12-31 @ 12:21:58
URL: http://photographybykarina.blogspot.com
Postat av: LeiaMia

Jag gillar också hästarna! Och alla andra foton förstås! Jag nappade på idén, fast jag tog en favvobild från varje månad... Gott Nytt År!!!

2010-12-31 @ 13:58:21
URL: http://leiamia.blogg.se/
Postat av: Solveig

Fina bilder allihop men mest gillar jag Kvarnfallet det är en fantastisk bild! Jag försökte mig på en liknande utmaning, men när jag publicerat inlägget så kom jag ihåg en massa andra bilder, så nu sitter jag med ett bildspel på G haha! Skall du ut och fota fyrverkeriet ikväll? Jag vet inte om jag hinner - kanske? :) Gott Nytt År Anna-Karin! Kram

2010-12-31 @ 14:26:54
URL: http://solveigholstein.blogspot.com/
Postat av: Mufflo

Jättefina bilder du tagit. Gillar den avskavda bänken bäst. Gott nytt år.

2010-12-31 @ 15:38:34
URL: http://doggbloggen.blogg.se/
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Min absoluta favorit e Kvarnfallet, helt magisk!

2011-01-02 @ 17:42:00
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: matte

Wow! fallet och bröllopstjejerna är mina favvisar :)

God Fortsättning!

2011-01-05 @ 12:11:15
URL: http://femtinio.blogg.se/
Postat av: custom essay writing

I like the style of dresses on bride friends - it is really amazing as for the shape and color!

2012-02-06 @ 16:10:05
URL: http://custom-essay.ws/index.php

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0