Skiathos

Skiathos är en väldigt mycket mer turistig ö än Skopelos. Här kryllar det av barer, restauranger och turistaffärer. Men det finns också en gammal del av staden som är väldigt fin.

Och finfina fiskebåtar finns det också.


I hamnen fiskade barnen.


En lustig blomma som öppnade sig först sent på eftermiddagen. Hittade den hos Rubens Rabatter och den heter Underblomma Mirabilis Jalapa 


Turister i pastell.


Simtävling i hamnen. Här crawlar dom iväg ut till havs för att runda en ö längre ut.


Tre och en halv timme senare gick vi tillbaks till hamnen för att vänta på att dom skulle komma i mål.


Tillslut dök dom upp en efter en. Fast alla kom inte i mål innan det blivit mörkt.
 

Dom tre vinnarna.


I väntan på badbåten.


Halvön Bourtzi.


Kommentarer
Postat av: Proforma

Lika fina bilder här! Den sista är rent av magisk!

2009-09-23 @ 20:14:18
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: InneoUte-Malin

Jag har undrat var du hållit hus. :-) Missade ditt inlägg där det stod att ni skulle på semester. Men det var min gissning. :-)



Vilka fantastiska bilder! Vi var på Skopelos på bröllopsresa för fem år sedan. En härligt romantisk liten ö att puttra omkring på. Vet att det är lika vackert som på bilderna. Hoppas att ni är nöjda. :-)

2009-09-23 @ 21:09:22
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: LeiaMia

Härligt att ha dig tillbaka igen och få njuta av en dos Grekland i dina vackra bilder! Kram!

2009-09-23 @ 21:48:43
URL: http://leiamia.blogg.se/
Postat av: Caroline

Tack för att vi fick se alal fina bilder!

Vad skönt att åka iväg nu.

2009-09-24 @ 09:44:58
URL: http://mininspiration.blogspot.com
Postat av: Ann

Hej A-K!



Vi letar billiga resor. Helst ville vi resa iväg själva men då kan vi inte vara borta så länge.

Vi funderar på att ta med barnen. Såg att resor hit inte kostade så mkt. Men frågan är om det finns ngt att göra för en barn familj.

Mina barn behöver inte enbart sol o bad utan aktiviter som vandring och upptäcksfärd är minst lika roligt.

Vad tror du? Är denna ö (och den förra då) ngt för oss. Vi vill bara ha miljöombyte och komma ifrån lite. Kanske ta med svärmor oxå som barnvakt. Vad tror du?

Skall visa dina bilder för maken. Han o barnen älskar fiske. Kan man fiska lite tror du?

Tips o ideér tas tacksamt emot för vi måste bestämma oss snart!



kram o tack för inspirerande bilder.

2009-09-24 @ 12:01:49
URL: http://tasstaylor.blogspot.com/
Postat av: Anna-Karin

Irene : Roligt att du tyckte om bilderna :-)



Malin : Aha! Kan tänka mig att det är en bra bröllopsreseö. Vi är nöjda med resan men hade gärna velat haft mer sol.



Mia : Tack snälla goa Mia!



Caroline : Tack Caroline, ja det är inte dumt med lite extra sommar även om jag är ganska förtjust i september här hemma.



Ann : Just Skopelos har ju igentligen mest sin fantastiska natur att bjuda på samt några kloster och kyrkor. För egen del är det perfekt. Jag läser, fikar, går ut och äter, badar och slappar. Men frågan är om det är tillräckligt för dina pojkar..



Skiathos var vi bara på i tre dagar, men ön är framför allt känd för alla sina fina stränder. Så jag är tveksam till hur mycket aktiviteter det finns. Något att tänka på nu i säsongens slutskede är ju också att vädret är ostadigare. Skulle kunna tänka mig att Kreta är mest solsäkert just nu och det är ju en väldigt stor ö med säkert fler alternativ till aktiviteter, men jag har själv aldrig varit där.

2009-09-24 @ 22:06:57
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: Sara/Little Miss Fix It

Åhh vilka vackra bilder A-K!! Välskommen hem iegn och tack för dina kommentarer!! De är jättevärdefulla även om jag är urdålig på att besvara just nu :-)



Kram kram

2009-09-28 @ 21:57:37
URL: http://littlemissfixit.blogg.se/

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0