Poppelterror

Nu har jag hört det från olika håll, att det är Poppel som snöar omkring sina fröer just nu. Uppe hos Mamma är det så mycket så det gäller att hålla munnen stängd och helst näsan med. Nancy tror förmodligen att det är flugor eftersom hon hugger efter dem. Även om vi sitter inne i bilen så försöker hon fånga det som virvlar omkring på utsidan, den lilla dumsnuten.

Hoppas det är över snart, avstod målning av en lampa som var tänkt idag. Vill ogärna ha en lurvig lampa.

Poppeleländet


Kommentarer
Postat av: Proforma - Irene

Javisst! Är det inte jobbigt! Fast här har det avtagit nu, inte lika mycket som för en vecka sedan. Då var det t.o.m. dammråttor på gräsmattan!

2009-05-21 @ 21:07:48
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Carina

Ja det är ju helt hysteriskt, jag trodde först det var maskrosor.



Tänk om varje litet frö "gör" en ny poppel!!

2009-05-21 @ 21:28:29
URL: http://www.infingfunderar.blogspot.com
Postat av: Emmelie, Designtjejen

Åhhh då vet jag vad det ligger fult av på min bil... grrr.. :-)

KRam

2009-05-21 @ 22:23:47
URL: http://www.tv4.se/designtjejen
Postat av: Proforma - Irene

Toapappret... såg det på Ica idag, fanns bara 5-6 paket kvar så jag köpte ett, fanns bara i grönt. Faslig åtgång på det... kan det bero på oss bloggar? :)

Bänken på balkongen... dottern letar hus så den här bänken kanske bara blir för denna sommaren. Hon var faktiskt inne på en liten soffa i konstrotting först men väntar hellre med den kostnaden.

Skulle själv gärna ha en konstrottinggrupp, så snyggt. Hoppas du visar din när den är på plats!

2009-05-21 @ 22:25:32
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

jasså det är fler som märkt av det! trodde nästan bara det var uppe i gerrebacka. Vi har inga problem i hamnen vad jag märkt men här finns väl inga popplar.



Irene : Va är det redan ute i handeln! Måste genast åka till Ica Maxi imorgon och kolla. Självklart ska jag visa både före och efterbild på föreningens terass när det blir klart. Vi har lite ont om pengar i år, dom budgeterade lite snålt åt oss. Det är ju mycket man vill köpa i början även i en förening så en del får väl vänta tills nästa år. Har själv lite idér som jag hoppas få igenom.

2009-05-21 @ 23:11:14
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: Charlotta

Hos mig är det sälgkluttar och -ludd som märks mest just nu. Du har poppelterror och kan inte måla. Jag vet hur det brukar bli när vädret säger att det är dags att ta tag i målning av fönster, staket eller annat. Då kommer björkfnöset. Ahhh, man kan bli tokig för mindre även om björkarnas frön inte är så stora så nog släpper de taget från hängena så fort de hör att man öppnar locket på en målarfärgsburk.



Tittade också på bilderna från din tur i botaniska. Jag förälskade mig i bilden på vattenfallet. Så snyggt fotat :-)

2009-05-22 @ 20:06:57
URL: http://livetmedleran.blogg.se/

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0