En skånsk dag

I källaren på Luxus tog dom inte kort och uttagsautomaten var stängd, så det blev att knata in på banken och ta ut för hand, det har jag nog inte gjort på över 20 år. På banken var det två kunder förutom mig och jag kände verkligen att jag var i lilla Vittsjö. Lampor blev det, två stycken och vi var inte de enda som hittat till Luxus denna dag. Mellan hyllorna skymtade jag Gröna Rum-Gunnel, hon köpte bl.a en golvlampa med lila skärm, riktigt snygg.

Färden gick vidare ner till Österlen och Buhres Fisk i Kivik, där blev det stekt sill med mos och lingon till lunch. Nancy fick lite fisk och mos tillsammans med sitt vanliga foder och det flög bruna kulor åt alla håll i jakten på det mycket mer åtråvärda bitarna.

I farten.


I Kivik doftade det tång och rosor och var vackert som vanligt.


Ser ni den fina skvallerspegeln?




En inte allt för vild gissning på tacksamma rosen New Dawn.


Jag önskar att vi haft mer tid för Stens Huvud, men det får bli en annan gång. Orkidéerna blommade för fullt och stranden var full av folk, eller kanske inte full men fler än sist vi var där.


Detta är ju en Nationalpark och hundar ska vara kopplade här. Nancy var lös högst två minuter för att ta det här kortet.


Havängsdösen


Trackback
RSS 2.0