Gamla tapeter

Varför man väljer tapeter med 40-50 år på nacken när utbudet är så otroligt stort idag, ja det kan man faktiskt fråga sig sig. Att hitta en tapet man blir mer eller mindre ensam om kan vara en anledning eller så kanske man vill ha en tapet som är från samma tid som huset man bor i.  Familjen i retrotegelvillan satte sin tapet som stänkskydd bakom glas i köket. Jättefin idé tycker jag.

Här nedan tipsar jag om några webshopar på nätet som erbjuder äldre tapeter.

Interiör 1900

Tapetorama

Tapetskrubben

Johnny-Tapete

Några av mina egna favoriter från Interiör 1900.


Kommentarer
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Visst e de vackra o coola! Jag har suttit o letat igenom några av de hemsidorna efter nån cool tapet till vår lilla hall. Hade varit kul med en tapet från samma tid som vårt hus bygdes (1950) :-)

2009-12-12 @ 17:33:11
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

När vi flyttade in i vårt hus som är byggt 1942 fanns originaltapeten kvar i ett av rummen. Men den blev snabbt övermålad för den var inte så cool som dessa.

2009-12-13 @ 07:07:15
URL: http://houseofjammi.blogg.se/index.html

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0