Blossa Årgång 08

Jag pinnade upp till Systembolaget idag och införskaffade en flaska av Blossas årgångsglögg 08
som släpps idag. Årets smak är Blåbär. 
Den ska enligt Systembolaget dofta kryddnejlika, kanel, kardemumma och blåbärssylt.
Smaken ska vara söt, aningen kärv med inslag av kryddnejlika, kanel, kardemumma och blåbär. 

Annars är min favoritglögg Grythyttans Skogsglögg i en väldigt mycket tristare flaska
som kommer införskaffas längre fram på Julsäsongen

Kl 21:39  Hmmm..helt ok men inte jättestark blåbärssmak, däremot mycket kryddnejlika.
Men jag tycker nog ändå att det var en av dom bättre smakerna av Blossas årgångsglögg
genom åren som varit. Nu är jag ju väldigt svag för glögg med bärig smak och jämnför säkert
med min favorit Grythyttans Skogsglögg som i detta fall är helt överlägsen i smaken.


Foto : Blossa

Kommentarer
Postat av: Designtjejen

Åhhh nu blev jag också sugen på glögg.. kanske ska göra mig lite :-) Vad tyckte du om den??? Jätte nyfiken!

Kramis

2008-11-03 @ 19:59:03
URL: http://designtjejen.blogg.se/
Postat av: Sara

Berätta vad du tyckte om den.. du vet ju redan vad jag tycker ;-)

2008-11-03 @ 21:06:49
URL: http://littlemissfixit.blogg.se/
Postat av: matte

Wow .. smak av blåbär, det låter mumsigt! En sådan ska jag också skaffa! Tack för tipset!

2008-11-04 @ 09:57:35
URL: http://femtinio.blogg.se/

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0