Nancy, mi bonita Española

Vi hade funderat på att skaffa hund ett bra tag. C är uppvuxen med hund och har även haft hund i vuxen ålder men jag har aldrig haft hund, däremot kanin, fåglar, katter, höns och får. Hursomhelst ville vi helst ha en vuxen hund, helst en lite mindre, gärna en pudel och den skulle heta Nancy hade jag bestämt efter att ha läst Nancyböckerna av Elsie Johansson.
 
En kväll när jag satt och surfade hamnade jag på  http://www.ada-hundar.org/ och där var hon! Fast hon hette Candy. Den lilla gråsvarta pudeln som tittade tillbaks på mig från skärmen hade blivit ensam efter att hennes husse tagit sitt liv, ingen annan kunde eller ville ta hand om henne. Hon fick komma till hundhemmet men där var hon så olycklig att hon vare sig åt eller drack och fick istället flytta till en jourmatte med 9 andra hundar. Även detta måste ha varit ganska jobbigt för den här lilla tjejen då hon inte är direkt stormförtjust i andra hundar.

Jag slängde iväg en intresseanmälan på stående fot...forts. följer. 

image20

Foto : ADA Malaga
Trackback
RSS 2.0